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Antiguo 24-08-2007, 21:25:38   #9
Hilux Surf-Vigo
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Predeterminado Re: Hilux 37", Diesel....¿Como lo hago?

Linea Toyota y con el 2L-T/2L-TE, total si falla la culata se puede cambiar perfectamente por la del 3L sin ninguna modificación.

El Rocky tiene el DL42 (sin turbo) y DL52 (con turbo), es totalmente diferente que el 3L.

Sobre como diferenciar el 2L-T con problemas hay que revisar el nº de chasis, pero es dificil cuando está solo el motor.
Aqui van los datos
Cita:
[size=x-large]Cylinder Head/Gasket[/size]

Frame numbers: Q-LN130W, Q-LN130G, LN130-0083737 - LN130-108267, LN130-0083738 - LN130-0108262, LN130-7000008 - LN130-7000009
Report date: June 18 1992
Production period: November 12th 1991 - April 27 1992
Condition circumstances: The turbo (the supercharger) it is attached and because the cylinder head gasket of the Diesel engine (the airtight material) rigidity is low, when when driving such as high load travelling was continued, the combustion gas, starts leaking to the cold water circulating passage from the particular gasket, when there are times when the chilled water of the radiator is pushed out outside, continue use in this way state, low coolant becomes, overheats, it is worst, there is a possibility of reaching to the burn of the engine.
Fix: All vehicle, the cylinder head gasket is exchanged to the measure item.


Ese es el Recall de la Hilux Surf, donde pasaban fisurando tapas/Culatas.
En 5 meses estuvo la falla.
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