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Antiguo 15-11-2005, 13:53:58   #11
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Fecha de Ingreso: May 2003
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Predeterminado Retomando el tema

Ya asumiendo como ejes los D30 y D35. Nacen varias consultas:

1.- Las Cherokee's o XJ traen la siguiente configuración de ejes, con un Track de 58":

Front Axles

Dana 30 high pinion - reverse cut - 27 spline , 1.16" diameter shafts, 7.13" ring gear - used 84-99 (some axles through 91 are vacuum disconnect, 92+ are non-disconnect, 89-95 with ABS have 5-297x u-joints, all 95+ have 5-297x u-joints, all others have 5-260x u-joints).

Rear Axles

Dana 35 non c-clip - 27 spline, 1.18" diameter shafts, 7.58" ring gear, 2.62" axle tube - used 84-89

Dana 35 c-clip - 27 spline, 1.18" diameter shafts, 7.58" ring gear, 2.62" axle tube - used 90-01

Chrysler 8.25 - 27 spline, 1.17" diameter shafts, 8.25" ring gear, 3" axle tube - used 91-96

Chrysler 8.25 - 29 spline, 1.21" diameter shafts, 8.25" ring gear, 3" axle tube - used 97-01

Dana 44 non c-clip - 30 spline, 1.31" diameter shafts, 8.5" ring gear, 2.75" axle tube - used 87-89 on some (not all) XJs equipped with towing package.

Note: Dana 35 axles sometimes referred to as Dana 35C - The "C" does not stand for c-clip. It stands for "custom" meaning it came from Dana unfinished.

Note: 8.25 axles - none of these axles were used on XJ's with ABS brakes. If you have ABS, you have the Dana 35. Without ABS you could have either axle. 8.25 axles are c-clip.

Con las siguientes R&P:

3.07 - used with 4.0L engine / manual transmission
3.31 - only available on older (pre87?) 2 door XJs with "Fuel Economy" package
3.55 - used with 4.0L engine / automatic transmission
3.73 - found in some XJs with the towing package
4.10 - used with 2.5L engine usually, and older XJs with the "Off-Highway Vehicle" package.

Ademas traen T-Case NP231 al igual que lo YJ o TJ, o sea asumo que la salida de cardanes es para los mismos lado, por ende tambien deberia invertirlos

Consultas:

- De encontrar una Cherokee ¿cual es la diferencia entre con c-clip y sin c-clip?
- Por lo que entiendo el ideal seria encontrar los ejes de una 2.5L del 84 al 89 para no tener c-clip y tener coronas 4.10. ¿o me equivoco? y como segunda prioridad de una AT 4.0L con R&P 3.55, que creo que ambas son las mas comunes en Chile. Y si me rajara una con Towing pckage para tener D44 rear.
- ¿Como es el Chrysler 8.25"?
- ¿Que modificación hay que hacer en el D35 para unirme con la T-Case de Samurai? o ¿simplemente se invierte y de no quedar centrados se coloca una calavera?
- He visto mucho TJ e YJ con 33" y como ya dije por motor no me voy a quedar, ¿A estos ejes sera posible colocarles 33" en 15 x 10?

Espero que alguien se de la lata de responderme..... Gonzalo Bravo jejeje ojala te des la lata. ;-) :)
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